جلوگیری از ورود آسیب به جامعه دانش آموزی بشاگرد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 8 مهر 1394
بازدید : 289
نویسنده : فــردیـن احـمدی

هر ساله با آغاز ماه مهر و فصل باز گشایی مدارس یکی از چالش های جدی پیش روی دانش آموزان مسئله سرویس‌های حمل و نقل دانش‌آموزی است.

2014-10-01-12.49.58-225x300

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خانه فرهنگ و هنر استان هرمزگان ، گرچه در این راستا در اکثر استان های کشور کارگروه هایی تشکیل می شود ولی هستند مناطقی که هنوز نتوانسته اند این چالش را به خوبی مدیریت و یا مرتفع کنند.

بشاگرد یکی از شهرستان هایی است که دانش آموزان آن در طول سال تحصیلی در زمینه تردد از خانه تا مدرسه با مشکلات فراوانی روبرو هستند که این موضوع طی سال های اخیر برای والدین به دغدغه بزرگی مبدل شده است.

در حالی که دانش آموزان روستاهای بشاگرد همزمان با سایر دانش آموزان در سطح کشور، با شور نشاط برای ورود به خانه دوم خود مهیا می شوند، می بایست برای جابجایی از وانت بارها استفاده کنند که این خود خطرات زیادی به همراه دارد.

محمود غلامی دهیار بشنو در این راستا اظهار داشت:دانش آموزان در بشاگرد برای تحصیل و طی مدارج تحصیلی با خطرات زیادی مواجه هستند.

وی افزود:نسلی که باید بدون دغدغه به تحصیل و علم اندوزی بپردازد در بسیاری از مواقع با مشکلاتی مقابله می کند که حتی احتمال مرگ هم دارد.

غلامی همچنین با اشاره به نبود سرویس مناسب برای جابجایی دانش آموزان در بشاگرد اظهار داشت:علاوه بر خطر واژگونی وانت بارهای حامل دانش آموزان، در فصل زمستان و هوای سرد بسیاری از دانش آموزان دچار بیماری های مختلفی می شوند.

محمد زحمت کش  از اولیا دانش آموز بشاگردی نیز با بیان این که تمام مردم کشور در هر شهر و استانی با یکدیگر برابر هستند و می بایست از امکانات یکسان بهره مند باشند،گفت:دانش آموزان روستاها و شهرهای دیگر کشور با بهترین امکانات رفاهی و استانداردترین سرویس مدارس مسیر مدرسه خود را طی می کنند و این موجب می شود که انگیزه نش آموزان بشاگردی نسبت به تحصیل را کاهش دهد.

وی بیان کرد:سخت است وقتی تعداد زیادی از دانش آموزان به صورت مختلط بالای یک وانت بار در هوای سرد زمستانی عازم مدرسه خود در روستای مرکزی هستند.

این ولی دانش آموز ضمن گلایه از مسئولان بشاگرد، اظهار داشت:مردم بشاگرد از اداره راه و شهرسازی گلایه زیادی دارند، چرا که روستاهای بشاگرد به علت کم کاری و ناکارآمدی این مجموعه با گذشت بیش از سه دهه از عمر انقلاب اسلامی تاکنون از یک راه ارتباطی مناسب بهرمند نیستند.

وی گفت:مقصر اصلی در زمینه نبود جاده مناسب روستایی، اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان و مسئولان بشاگرد هستند که هیچ تلاشی برای بهسازی و آسفالت راههای فرعی شهرستان نمی کند و جاهایی که هم شروع به کار می کنند بیش از پنج سال زمان می برد تا یک راه روستایی را تکمیل و به بهره برداری برسانند.

زحمت کش در ادامه افزود:بین مردم بشاگرد و شهرهای دیگر تبعیض فراوانی وجود دارد و ناکارآمدی در برخی ادارات به شدت رو به افزایش است که این مشکلات مردم روستاها را چالش های زیادی روبرو کرده است.

ابراهیم عید زاده یکی دیگر از اولیا دانش آموز بشاگردی نیز استفاده از وانت بار به عنوان سرویس مدرسه و جابجایی دانش آموزان را کار بسیار خطرناک دانست و گفت:استفاده مردم از وانت بار برای تردد دانش آموزان از سر ناچاری است.

وی گفت:از مسئولان استان و شهرستان می خواهیم تا نسبت به تامین وسیله نقلیه استاندارد برای جابجایی دانش آموزان در بشاگرد توجه لازم را داشته باشند.

این ولی دانش آموز افزود:انتظار داریم مسئولان نسبت به سلامت دانش آموزان بشاگردی اهتمام داشته باشند.

امید است مسئولان بارفع مشکلات در این بخش از ورود آسیب به جامعه دانش آموزی در این منطقه جلوگیری کنند تا خدای ناکرده شاهد حادثه و سانحه ای ناگوار نباشیم.





:: موضوعات مرتبط: آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: جلوگیری از ورود آسیب به جامعه دانش آموزی بشاگرد،ادره راه شهرستان بشاگرد ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 115
بازدید ماه : 1604
بازدید کل : 125050
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com